Een goede weerstand – nu belangrijker dan ooit.

In deze Corona tijd is het meer dan ooit van belang om te zorgen voor een goede weerstand. En dat je zo gezond mogelijk leeft. Want met een goede weerstand is je lichaam beter bestand tegen virussen en bacteriën die je lichaam willen binnen dringen. En met enkele kleine aanpassingen in je levensstijl kun je vaak al veel bereiken.

Eet voldoende groente en fruit

Voldoende Groente en fruit zorgt  voor een goede weerstand

Om een goede weerstand te verkrijgen is het eten van voldoende groente en fruit essentieel. Het advies volgens het voedingscentrum is 250 gr groente en 2 stuks fruit per dag. Dat lijkt niet veel maar toch hebben veel mensen hier moeite mee. Probeer daarom eens aan iedere maaltijd wat groente toe te voegen. Dus bijvoorbeeld wat plakje komkommer of tomaat bij je ontbijt of maak eens een groene smoothie. En eet als lunch eens een lekker salade. Heb je te weinig tijd dan zijn de Forever Supergreens met meer dan 20 verschillende groente en fruit een ideale manier om jezelf een flinke groente boost te geven. Gewoon oplossen in water en drinken maar.

Een goede weerstand begint in je darmen

Een goede weerstand begint in je darmen.

Een goede weerstand begint in je darmen. In je darmen wordt je voedsel verteerd en voedingsstoffen komen via je darmwand in je bloed terecht. Afvalstoffen en stoffen die je lichaam niet kan gebruiken verlaten ook via je dikke darm je lichaam weer. Je darmflora is hierbij zeer belangrijk. Je darmflora bestaat uit goede en slechte bacteriën die zich in de darmen bevinden. Als de goede bacteriën overheersen, krijgen de slechte bacteriën minder kans. Als de balans verstoord is dan kan je weerstand achteruitgaan. Dus zorg ervoor dat je darmflora in balans is. Je kunt je darmflora gezond houden door gezond en vezelrijk te eten en voldoende te drinken. Een goede gewoonte daarbij is het dagelijks drinken van een glaasje Aloë Vera Gel . Aloë Vera bevat 20 mineralen, 12 vitamines en wel 200 verschillende soorten plantenstoffen. En deze stoffen zorgen er voor dat je darmen worden schoongemaakt en ze stimuleren de groei van gunstige darmbacteriën. Verder kun je je darmflora optimaliseren door het slikken van Probiotica. Bij Forever Living hebben we bijvoorbeeld de Active Pro B . Deze bevat maar liefst 6 bacteriestammen. Gezonde darmen zorgen voor een optimale opname van voedingstoffen. Dus hou je darmen gezond.

Wil je je lichaam echt een keertje goed reinigen van alle afvalstoffen die zich hebben opgehoopt. Doe dan een aantal keer per jaar de C9 Kuur.

Kom in beweging

Pak eens wat vaker de fiets.

Kom eens in beweging, maak een lekkere wandeling, ga naar de sportschool of pak eens wat vaker de fiets. Bewegen is goed voor de spijsvertering en houdt je darmen op gaang. Verder zorgt bewegen ervoor dat de zogenaamde gelukshormonen vrijkomen. Het verhoogt dus je weerstand en helpt tevens om stress en angst te verminderen. Bewegen is goed voor je hart en bloedvaten. Je krijgt een betere conditie en sterkere longen. En het verlaagt de kans op overgewicht en diabetes. Dus neem eens wat vaker de trap, pak de fiets parkeer je auto een straat verder of stap een halte eerder uit de bus.
Voor sporten hoef je niet perse naar de sportschool. Je kunt het ook lekker thuis doen. Ik doe bijvoorbeeld regelmatig aan Yoga lekker thuis met deze online training.
Wil je gezonder gaan leven en je overgewicht aanpakken dan is ons Forever Fit programma echt iets voor jouw.

Zorg voor voldoende nachtrust.

voldoende nachtrust zorgt voor een goede weerstand.

Een goede nachtrust is ook ontzettend belangrijk voor een goede weerstand. Vooral de diepe slaap aan het begin van de nacht heeft een gunstige invloed op ons afweersysteem. Door het nemen van voldoende beweging gedurende de dag slaap je beter. Ook is het goed om te zorgen dat je het laatste half uur voordat je gaat slapen gebruikt om tot rust te komen. Dus lekker te ontspannen. Vermijd ook het kijken naar blauwe schermen een uurtje voordat je gaat slapen. Dus zet op tijd je telefoon uit. Ga dagelijks op ongeveer dezelfde tijd naar bed en sta op dezelfde tijd op. Heb je moeite met in slaap komen, doe dan eens wat mindfulness oefeningen. Mindfulness helpt ook om je piekergedachten te stoppen.

Ontspan

ontspannen is goed voor je weerstand

Ontspan eens wat vaker. Stress is nl funest voor je immuunsysteem. Zeker als de stress langere tijd aanhoudt. Je lichaam staat dan nl constant in de overlevingsmodus. In opperste staat van paraatheid. De vecht of vlucht reactie. Gevolg hiervan is dat je lichaam niet goed meer goed reageert op hormonale signalen die ontstekingsreacties in ons lichaam binnen de perken houden. Het gevolg is dat als je gestrest bent je vatbaarder bent voor ziektes. Dus zorg ervoor dat je regelmatig ontspant.
Dus Ga eens lekker uitgebreid in bad en neem een gezichtsmaskertje, doe aan Yoga of Mindfulness, Neem de tijd om eens lekker uitgebreid te koken. Lees een goed boek of gun jezelf de tijd om eens een paar afleveringen van jouw favoriete serie op netflix te kijken. Heb je moeite met ontspannen, dan is Yoga Nidra echt de manier om in diepe ontspanning te komen. Wist je dat een uur Yoga Nidra kan voelen als 4 uur slaap. Door het regelmatig beoefenen van Yoga Nidra verbeter je ook je kwaliteit van slapen.

Kortom zorg goed voor jezelf. Jij bent het waard.

Naast bovenstaande punten kan ik je onze Vital 5 van harte aanbevelen. Vital 5 biedt de vijf sleutelproducten die samen de basis vormen voor een vitaal leven. En je weerstand optimaal in stand te houden.

Boekentips :